Menüpontok
Wagyu pro
Wagyu pro
Ajánlataink éttermek és üzletek számára.

Az egészséges wagyu marhahús

A marha hús általánosságban nézve az egyik tápanyagokban leggazdagabb élelmiszer, majd minden létfontosságú anyagot tartalmaz, ráadásul a többi húshoz képest intenzívebb formában. De a wagyu speciális zsírösszetvőinek köszönhetően további előnyökkel is rendelkezik.

A marhahús az egyik legfontosabb fehérje a B12 vitamin forrás és cinket is megfelelő mennyiségben tartalmaz a szervezet számára. A fehérje a szervezet számára nélkülözhetetlen, ez adja izmaink fő építőanyagát. A B-vitamin elősegíti az ételekből történő energiafelvételt, a cink elengedhetetlen az egészséges immunrendszerhez, a betegségek megelőzéséhez. 

A marhahús emellett még kiváló foszfor forrás is, ami a csontjaink és a fogaink elengedhetetlen tápanyaga. A vas szintén nagyon fontos a szervezetünk számára, segíti az izmok és a sejtek oxigén ellátását a vérben, ezúton a fáradtság, fáradékonyság legyőzését.

A marhahús további fontos összetevője az izomrostok között eltárolt zsír, amely általában telített és telítetlen zsírsavakból áll. Ma már tudjuk, hogy a túlzott tellített zsírsav fogyasztás káros az egészségre, ideális esetben háromszor több telítetlen zsírsav javasolt adott telitett zsírsav bevitel mellett. (manapság Európában ennek a fordítottja igaz, hússzor több telített zsírsavat fogyasztunk el, mint telítetlent)

Mi a különbség a két zsírsav között?

A zsiradékok zsírsavakból állnak, melyek kémiai kötéssel kapcsolódnak egymáshoz. Ezeknek a kémiai kötéseknek a minőségétől függ, hogy az adott zsír melyik csoportba tartozik. Vannak olyan zsírfélék, melyek zsírmolekulái egyszeres kötéssel kapcsolódnak egymáshoz. Ezek a telített zsírok, és általánosan elmondható róluk, hogy jelentősen károsítják a szív- keringési rendszert. Ez a zsírtípus felelős a magas koleszterinszintért, a túlsúlyért, érelzáródásért, érelmeszesedésért.
A telítetlen zsírsavak kémiai kötései között legalább egy kettős kötést találunk – egyszeresen telítetlen zsírok -, de akadnak olyanok is, melyek kettő, vagy még több kettős kötéssel rendelkeznek –többszörösen telítetlen zsírok -. Általában a hidegen sajtolt növényi olajok, és a halolaj bír ilyen kémiai kötéssel. A telítetlen zsírok segítenek leoldani az érfalakról a lerakódást, csökkentik a koleszterin-szintet, vagyis általában ellentétesen működnek a telített zsírok egészségkárosító hatásaival szemben.

A wagyuban több az egészségesebb zsírsav

A wagyu a vizsgálatok szerint akár 30 százalékkal több egyszerű telítetlen zsírsavat tartalmaz, mint a legjobb minőséget adó európai fajták, így ebből a szempontból az egyik legegészségesebbnek számít a marhahúsok között.

És nem csak egészséges, hanem az egyenletesen elraktározott zsírtartalomnak köszönhetően az egész hús mindenütt azonosan porhanyós, omlós, puha, ízekben telített, és nem utolsó sorban esztétikailag is meghatározó élményt nyújt az értő gourmanok számára.